EVBox ontwikkelt sinds 2010 laadpalen voor elektrische auto’s. Het bedrijf uit Amsterdam is opgericht op het moment dat elektrische voertuigen en laadinfrastructuur nog niet in grote mate aanwezig waren in het straatbeeld. De implementatie van Salesforce bleek noodzakelijk voor de doorgroei van EVBox. EVBox werd gekoppeld aan de Salesforce Implementatiepartner Intigris. Anno 2018 heeft EVBox meer dan 60.000 actieve laadpunten geplaatst in ruim 45 landen, voor bedrijven en particulieren. Het aantal medewerkers is in twee jaar tijd gegroeid van 30 naar 250, met teams in 9 verschillende landen.
Op zoek naar een flexibel CRM systeem
De werkwijze van EVBox diende zich aan te passen aan het oude CRM-systeem, in plaats van dat het CRM-systeem kon worden gevormd naar de werkwijze. Medewerkers raakten hierdoor enorm gefrustreerd. Daarnaast kon het oude systeem niet koppelen met het backofficesysteem: Exact Globe. De verwachting was dat het oude CRM-systeem de verwachte groei gewoonweg niet aan kon.
De oplossing van Intigris voor EVBox
In januari 2017 is Intigris gestart met de implementatie van Salesforce Sales Cloud, Service Cloud en de integratie met Exact Globe. Na de basis-implementatie heeft Intigris op verzoek van EVBox meerdere aanpassingen doorgevoerd om flexibiliteit en schaalbaarheid te vergroten. Vanaf september 2018 implementeren ze ook een partner community voor EVBox. Dankzij Salesforce heeft EVBox een compleet overzicht van alle interacties met klanten en wordt de klanttevredenheid bevordert. Gert-Jan Geerinckx licht de samenwerking toe: “We hebben voor Intigris gekozen door de expertise op het gebied van Sales en Service Cloud, maar ook door de ervaring met het koppelen van systemen. Bij ons is dat Exact Globe. Bovendien waren wij op zoek naar een partner die met een helikopter-view bedrijfsprocessen kan analyseren en deze toe kunt passen in het Salesforce landschap. Zo bouwen we samen aan schaalbare systemen en processen die ons helpen om duurzame mobiliteit te versnellen”.
Toekomstplannen van EVBox
In de toekomst wil EVBox dat partners eenvoudig zelf orders kunnen plaatsen. Dat zal de schaalbaarheid sterk vergroten. Geerinckx vertelt: “We willen de focus uitbreiden van B2C naar B2B, mede door de uitrol van de partner community en een implementatie van Configure Price Quote (CPQ)”. Hij vervolgt “Dankzij Salesforce en de expertise van Intigris hebben we ondanks de uitzonderlijke groei nu alle klantcontact en processen netjes in kaart”.
Benieuwd wat Salesforce Implementatiepartner Intigris voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact met ons op, we gaan graag in gesprek over de mogelijkheden.