Voor Shutterkoning hebben we verschillende Salesforce Clouds geïmplementeerd. Zij zijn gespecialiseerd in maatwerk houten shutters en houten jaloezieën in Nederland in België. Shutterkoning importeert de door haar verkochte shutters uit eigen fabriek. Klanten kopen dus rechtstreeks bij de importeur. Geen onnodige en kostenverhogende tussenschakels.
‘’Wij hadden meteen al vertrouwen in Intigris’’
De uitdaging
Shutterkoning maakte al gebruik van een CRM oplossing genaamd BKC, voordat zij in contact kwamen met Intigris. Zij kwamen echter al vrij snel tot de conclusie dat dit geen langetermijnoplossing is. Daarom gingen ze opzoek naar een andere CRM oplossing. Shutterkoning is sterk gegroeid de afgelopen jaren. ‘’Mede daarom hebben wij de beslissing genomen om voor een oplossing te kiezen wat daadwerkelijk voor ons gemaakt is’’ vertelt Dimitrie van Shutterkoning.



De vereisten
‘’Die keuze zou op Microsoft Dynamics of Salesforce gaan vallen. Shutterkoning had bepaalde vereisten voor een CRM systeem die beide oplossingen konden aanbieden. Voor hen was het belangrijk dat de oplossing op maat kon worden aangepast aan Shutterkoning en haar verschillende processen. Daarnaast wilden ze in de toekomst ook hun field service processen gaan digitaliseren met de nieuwe oplossing.
Uiteindelijk sprak de aanpak vanuit Salesforce en hun demo omgeving hen meer aan: ”Met Salesforce kun je gemakkelijker zelf aanpassingen doen, iets wat ons heel erg aansprak. Intigris werd naar voren geschoven als implementatiepartner en al snel werd duidelijk dat jullie meer ervaring hebben met digitaal plannen en field service in het algemeen. Dat sprak ons aan. Wij hadden meer vertrouwen in jullie’’, licht hij toe.
‘’Met Salesforce kunnen wij de huidige én toekomstige groei aan’’
De oplossing
Na de keuze voor Salesforce en Intigris werd de implementatie van verschillende Salesforce oplossingen in werking gezet. Dat is in verschillende sprints uitgevoerd. ‘’Wij zijn een (nog) relatief klein bedrijf dus beslissingen kunnen snel worden genomen en aanpassingen kunnen snel worden uitgevoerd’’ vertelt Dimitrie. Shutterkoning heeft bewust voor een brede combinatie aan implementaties gekozen: ‘’Enerzijds wil je een professionele oplossing voor je medewerkers zodat zij efficiënt kunnen werken. Het moet toekomstbestendig zijn en mee kunnen groeien. Anderzijds wil je een professionele ervaring bieden aan je klanten’’ legt Dimitrie uit. ‘’Met Salesforce kunnen wij de huidige én toekomstige groei aan’’.
De Salesforce implementaties

Salesforce Sales Cloud
Groei eenvoudig met de juiste salestools, waar je ook bent. Laat elke salesmedewerker optimaal presteren. Haal meer deals binnen als team. En communiceer in realtime met Sales Cloud, dat nu is gekoppeld aan Slack.

Salesforce Service Cloud
Verzamel alle benodigdheden en deskundigheid op één centrale plek. Bied toonaangevende support. Los problemen snel op. En bied je klanten een volledig cloudgebaseerde totaaloplossing met Service Cloud en Slack.

Salesforce Field Service
Het optimaliseren van je field service zorgt ervoor dat je (buitendienst) medewerkers op de juiste plekken en dagen worden ingepland, uitgezet en ondersteund. Zo creëer je een efficiënt serviceproces.

Exact Online
Een cloud boekhoudsysteem voor ondernemers. Het zorgt voor inzicht in al je resultaten. Alles wordt geautomatiseerd en je data is zeer goed beveiligd binnen het systeem. Het zorgt ervoor dat je gemakkelijk online samen kunt werken.
Een overstap naar een nieuw (CRM) systeem brengt veranderingen met zich mee. Maar voor Shutterkoning ging die overstap vrij soepel. ‘’Vanaf het begin hebben wij het team erbij betrokken. De overgang ging heel geleidelijk. En dat vind ik ook belangrijk voor het team. Vooral voor degene die er uiteindelijk mee gaan werken’’.
Het resultaat
In de huidige fase kan Shutterkoning de vruchten gaan plukken van de Salesforce implementaties.
Binnendienst
Shutterkoning ervaart ten eerste een betere opvolging van opportunities, wat zorgt voor 5% hogere conversie van afspraken naar orders. Daarnaast is er een flinke verlichting van administratieve last: maar liefst 30% in het orderverwerkingsproces. Daar winnen ze tijd mee! Ook kunnen ze veel meer informatie winnen over hun sales en service processen uit Salesforce rapporten. ‘’En mede door die informatie zit er een sterke verbetering in kwaliteit. Er worden minder fouten gemaakt in de orderverwerking en informatieverstrekking naar monteurs’’, licht Dimitrie toe.
Buitendienst
Waar ze ook tijd mee winnen is het werkbonproces. Er is een reductie van 90% in het (handmatig) aanmaken van (papieren) werkbonnen. Dat resulteert in een tijdwinst van 2 uur per dag voor elke monteur. Monteurs hebben nu het systeem op de iPad staan en hebben daardoor alle belangrijke documenten bij de hand als zij op pad gaan. Die professionaliteit komt ten goede van de klantervaring.
Ook behoefte aan een centraal systeem zoals Shutterkoning heeft, die je al bedrijfsprocessen automatiseert?