Onlangs spraken we 365zon over de implementaties die 5 jaar geleden zijn begonnen. Wij hebben 365zon mogen bijstaan bij het implementeren van verschillende Salesforce oplossingen. 365zon is gespecialiseerd in het verduurzamen van woningen en gebouwen met zonnepanelen. Dit doen ze al bijna 9 jaar en zijn gedurende de jaren ontzettend gegroeid.
De uitdaging van 365zon
Toen 365zon een grote aanbesteding won, gingen ze zich focussen op het optimaliseren van hun field service. Ze hadden behoefte aan een centraal systeem, die zou kunnen worden gekoppeld aan hun ERP-systeem (AFAS). ‘’Er moesten meer lijnen worden aangebracht in onze systemen” legt de directeur uit. ‘’ We moesten ervoor zorgen dat we de groei van ons bedrijf zouden kunnen gaan bijbenen’’.
Ze kozen voor FieldBuddy als field service oplossing. FieldBuddy is ontwikkeld op het Salesforce platform, dat gaf voor 365zon de doorslag. Veel aanbieders hadden dat voordeel niet. Met die samenwerking zorgden ze ervoor dat ze ook meteen een ontwikkelpartner hadden voor hun Salesforce wensen: Intigris.
Oplossing
We begonnen met de implementatie van FieldBuddy, om de field service van 365zon als eerst aan te pakken. Al vrij snel na de implementatie van FieldBuddy begon de implementatie voor Salesforce Sales Cloud onder leiding van het gecertificeerde Intigris team. Daarna werden ook Pardot, Formstack, Salesforce Service Cloud en Digital Engagement geïmplementeerd.

Het resultaat

Groei
365zon is sterk gegroeid de afgelopen jaren en de business is compleet anders dan 6 jaar geleden. De volumes waar ze mee te maken hebben, hadden ze met de oude oplossing nooit bij kunnen benen. ‘’We hadden nooit zo kunnen groeien zonder Salesforce’’, voegt de directeur toe. In korte tijd zijn ze flink opgeschaald en blijven zich nu nog steeds ontwikkelen. Er word gezorgd dat de oplossingen met hen mee groeien, in een omgeving waar ontzettend veel aan het veranderen is.

Overzicht
Alle systemen die 365zon gebruikt kunnen nu vanuit een centraal platform worden ingezien en gebruikt. Dat geeft overzicht en zorgt ervoor dat ze efficiënter te werk kunnen gaan. Met de volumes waar ze mee werken is het van groot belang om overzicht te houden.

Nieuwste techniek
Op het platform is veel mogelijk, omdat de nieuwste stand van techniek aanwezig is. Dat is fijn voor hen, gezien ze niet een mega IT afdeling hebben. Je kunt op het Salesforce platform makkelijk aanhaken op de nieuwste techniek: op het gebied van kunstmatige intelligentie, slimme planningstools, capaciteitsplanningen en productiviteitstools. ”Als je dat in eigen beheer moet ontwikkelen is dat echt niet te doen. Met Salesforce heb je toegang tot alles in de nieuwste vorm.’’, zegt de directeur.

Sneller werken
Ze kunnen nu veel sneller werken dan tijdens de oude situatie. Doordat 365zon erg gegroeid is, was het van essentieel belang dat er sneller gewerkt kon worden. De digitalisering heeft ervoor gezorgd dat de stijgende vraag beter verwerkt kan worden.
Wil je net als 365zon vanuit één plek al jouw bedrijfskritische systemen aan kunnen sturen?