5 jaar geleden mochten we WeTransfer verwelkomen als nieuwe Intigris klant. WeTransfer is een Nederlandse down- en uploaddienst waarmee grote bestanden tot twintig gigabyte verstuurd kunnen worden. Het is een zeer snelgroeiend bedrijf en door de jaren heen is er veel veranderd. Zowel binnen het bedrijf als binnen de Salesforce Sales Cloud implementatie. Onlangs spraken wij Director of Sales Operations Mathieu Kok van WeTransfer over de inmiddels langdurige samenwerking. Benieuwd hoe dit is verlopen? Lees snel verder!
De uitdaging
Voordat WeTransfer bij ons aanklopte werkte ze nog veel met Excel. ‘’Voor alles losse sheets gebruiken werkt niet echt fantastisch natuurlijk’’ vertelt Mathieu hierover. In de afgelopen jaren is WeTransfer hard gegroeid en de vraag naar bepaalde inzichten en data groeide mee. ”Het werd steeds belangrijken voor ons om te zien waar we stonden en mee bezig waren, om alles in goede banen te gaan sturen. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een oplossing” legt Mathieu uit.
Dat die oplossing Salesforce moest worden werd vrij snel besloten. WeTransfer koos voor Salesforce Sales Cloud. Door de jaren heen hebben er veel veranderingen plaatsgevonden binnen de implementatie, samenwerking en bedrijven.








”Door de nieuwe automatiseringen en opschoning van data zijn we weer een stap verder!’’
De samenwerking met Intigris
‘’Momenteel kunnen we zeker spreken van een prettige samenwerking’’ vertelt Mathieu. Begin dit jaar is besloten om te gaan werken met specifieke projecten, zodat er gericht kan worden gekeken naar welke problemen opgelost moeten worden zodat het voor zowel het team als voor de gebruiker makkelijker werkt. ‘’We werken met een road map en geven elkaar regelmatig updates. Dat zorgt er ook voor dat iedereen op de hoogte is van waar we mee bezig zijn. De communicatie is open en direct, maar ook ontspannen’’ gaat Mathieu verder.
Ook het werken met een vaste consultant werkt prettig voor WeTransfer. Zo kunnen ze gericht sparren over bepaalde onderwerpen en nog sneller stappen maken. ‘’Als gebruikers problemen hebben kunnen ze direct Intigris contacten’’.

Het resultaat
Een van de resultaten van de implementatie voor WeTransfer is dat de order-to-cash sterk is verbeterd. In eerste instantie verliep dat van Salesforce naar Exact Online, tegenwoordig van Salesforce naar NetSuite. Dat betekent automatisch invoicen, vroeger moest dat allemaal handmatig worden gedaan. De huidige tijdwinst met Salesforce Sales Cloud zit echt op onze finance afdeling. Nu gaan we verder met het verbeteren van dashboard en rapporten voor sales. Dat gaat voor meer inzicht zorgen.
”Door de nieuwe automatiseringen en opschoning van data zijn we weer een stap verder. De invoicing is bijvoorbeeld geautomatiseerd en het systeem geeft alerts aan als er iets niet of niet goed is ingevuld in het systeem. Aan projecten niet te kort” voegt Mathieu toe.
Ook behoefte aan een centraal systeem zoals Salesforce die je bedrijfsprocessen automatiseert?