De snelgroeiende WeTransfer koos voor Intigris

5 jaar geleden verwelkomden we WeTransfer als nieuwe Intigris-klant. WeTransfer is een Nederlandse down- en uploadservice waarmee grote bestanden van maximaal twintig gigabytes kunnen worden verzonden. Het is een zeer snel groeiend bedrijf en er is in de loop der jaren veel veranderd. Zowel binnen het bedrijf als binnen de Salesforce Sales Cloud-implementatie.

Wetransfer-hoesje

De uitdaging

Omgaan met groei en inzicht: de Salesforce-transformatie van WeTransfer

Voordat WeTransfer ons benaderde, vertrouwde WeTransfer sterk op Excel. „Het was niet echt gelukt om voor alles aparte bladen te gebruiken”, legt Mathieu uit. In de loop der jaren kende WeTransfer een aanzienlijke groei en werd de behoefte aan inzichten en gegevens cruciaal. „Het werd voor ons steeds belangrijker om te zien waar we voor stonden en waar we mee bezig waren, om alles in goede banen te leiden. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een oplossing”, legt Mathieu uit. Al snel werd besloten dat Salesforce de oplossing bij uitstek zou zijn. WeTransfer heeft gekozen voor Salesforce Sales Cloud. In de loop der jaren zijn er veel veranderingen geweest op het gebied van implementatie, samenwerking en betrokken bedrijven.

Wetransfer Salesforce Case

„Door nieuwe automatiseringen en het opschonen van gegevens hebben we weer een stap vooruit gezet!”

De samenwerking

Synergie en gerichte ondersteuning

„We kunnen zeker zeggen dat we op dit moment een prettige samenwerking hebben”, zegt Mathieu. Eerder dit jaar werd besloten om aan specifieke projecten te werken, waardoor een gerichte aanpak mogelijk was om de problemen op te lossen om het zowel voor het team als de gebruikers gemakkelijker te maken. „We werken met een stappenplan en geven elkaar regelmatig updates. Dit zorgt ervoor dat iedereen weet waar we mee bezig zijn. De communicatie is open, direct en ontspannen”, vervolgt Mathieu. Werken met een toegewijde consultant blijkt ook gunstig te zijn voor WeTransfer. Het stelt hen in staat om gerichte discussies te voeren over specifieke onderwerpen en sneller vooruitgang te boeken. „Als gebruikers problemen ondervinden, kunnen ze rechtstreeks contact opnemen met Intigris.”

Wetransfer Salesforce Case

De resultaten

Processen stroomlijnen en inzichten vrijmaken bij WeTransfer

Een van de resultaten van de implementatie voor WeTransfer is een aanzienlijke verbetering in het order-to-cash-proces. In eerste instantie ging het van Salesforce naar Exact Online, maar nu gaat het van Salesforce naar NetSuite. Dit betekent automatische facturering, terwijl dit voorheen handmatig moest gebeuren. De huidige tijdwinst met Salesforce Sales Cloud is vooral zichtbaar op onze financiële afdeling. We richten ons nu op het verbeteren van dashboards en rapporten voor verkoop, wat meer inzichten zal opleveren. „Door nieuwe automatiseringen en het opschonen van gegevens hebben we weer een stap voorwaarts gezet. De facturering is nu bijvoorbeeld geautomatiseerd en het systeem geeft meldingen als er iets ontbreekt of niet correct is ingevuld. Projecten zijn ook niet schaars”, vult Mathieu aan.