Wat is Field Service Management en hoe kun je dit verbeteren?

Field Service Management is een term die steeds vaker wordt genoemd en steeds belangrijker wordt.

Organisaties die klantgerichtheid voorop stellen, hebben ingezien dat ze moeten voldoen aan de eisen en verwachtingen van hun klanten door hun service naar een hoger niveau te tillen. In deze blog leggen we uit wat Field Service (Management) inhoudt, hoe je dit kunt verbeteren en wat de voordelen zijn van Salesforce Field Service.

Wat is Field Service?

Field Service verwijst naar werkzaamheden die buiten het kantoor of „in het veld” worden uitgevoerd door technici van de buitendienst. Voorbeelden van buitendienstactiviteiten zijn inspecties, reparaties, thuiszorg en onderhoud. Sommige sectoren zijn sterker afhankelijk van de buitendienst dan andere, zoals nutsbedrijven, telecommunicatie- en onderhoudsbedrijven. Het is lange tijd een centraal onderdeel geweest van verschillende industrieën, maar in de nasleep van COVID-19 is het belang ervan nog verder toegenomen. Werknemers werken meer dan ooit op afstand en een hybride werkmodel zal naar verwachting in de nabije toekomst populair blijven (Forbes.com). Het hebben van een mobiel en flexibel personeelsbestand is een prioriteit geworden, waardoor de buitendienst in de schijnwerpers staat. Ontdek hier alle voordelen en uitdagingen van een geoptimaliseerde buitendienst.

Tips om het beheer van uw buitendienst te verbeteren

Flexibiliteit is een van de meest aantrekkelijke en cruciale aspecten van Field Service. Het stelt werknemers in staat om buiten kantoorruimten en -uren te werken. Deze flexibiliteit brengt echter ook een aantal nieuwe uitdagingen met zich mee. Het is bijvoorbeeld belangrijk dat buitendienstteams effectieve en efficiënte service leveren die nog steeds voldoet aan de verwachtingen en vereisten van de klant. Daarom hebben we enkele tips verzameld om u te helpen uw Field Service Management te verbeteren:

  1. Meet je reactietijden en vergelijk ze met die van je concurrenten.
  2. Optimaliseer workflows door de juiste medewerkers aan de juiste taken toe te wijzen.
  3. Verhoog het percentage van de eerste keer dat u een oplossing krijgt door ervoor te zorgen dat uw personeel goed is opgeleid, bijgeschoold en in staat is nieuwe taken uit te voeren.
  4. Vraag om feedback van klanten om succesgebieden en verbeterpunten te identificeren.
  5. Gebruik data en analyses om over te schakelen van een reactieve naar een proactieve manier van denken. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld klantervaringen personaliseren, potentiële onderhoudsproblemen voorspellen, de productiviteit van werknemers verhogen en de klanttevredenheid verbeteren.

Het managen van de buitendienst lijkt misschien een eindeloze lijst van overwegingen, maar het is eigenlijk eenvoudiger dan je zou denken. In feite kan één enkele oplossing u helpen controle te krijgen over al deze aspecten. Salesforce biedt bijvoorbeeld Salesforce Field Service, een softwarepakket dat uw buitendienstactiviteiten optimaliseert. Het is gebruiksvriendelijk, efficiënt en, belangrijker nog, razendsnel. Als implementatiepartner van Salesforce kunnen wij u helpen bij de implementatie van Salesforce Field Service. Benieuwd naar onze projectaanpak? Lees er hier meer over.

De voordelen van Salesforce Field Service:

  1. Gebruik Service Analytics om gegevens uit meerdere systemen te benutten, realtime operationele inzichten te bieden aan buitendienstmanagers en klachten van klanten te behandelen.
  2. Maak snel en eenvoudig werkorders aan.
  3. Gebruik AI met Einstein Vision om de resoluties voor het eerste bezoek te verhogen.
  4. Optimaliseer afspraken, volg personeel en middelen en gebruik intelligente planning om automatisch de juiste taken toe te wijzen aan de juiste middelen.
  5. Geef uw personeel meer mogelijkheden met de mobiele Field Service Lightning-app, zodat de volledige kracht van Salesforce in de palm van hun handen ligt.
  6. Verbeter de klantenservice door klanten bij elke stap op de hoogte te houden.

Wil je al je mobiele medewerkers verbinden met Salesforce Field Service? Bent u geïnteresseerd in het creëren van werkorders terwijl u onderweg bent en de prestaties van uw medewerkers in het veld wilt volgen? Neem gerust contact met ons op! Samen bespreken we de mogelijkheden van Field Service Management voor uw bedrijf.

Bronnen:

De toekomst van werk: het hybride personeelsbestand — Forbes

Wat is software voor buitendienstbeheer? — Salesforce EMEA — Salesforce EMEA-blog