Consultant in de Spotlight: Maak Kennis Met Matthew Beringel

Ontmoet Matthew. In dit interview deelt hij zijn achtergrond, ambities en hoe het is om te werken bij Intigris als Salesforce Consultant.

Zeven maanden geleden is Matthew Beringel het team van Intigris komen versterken als Salesforce Consultant. Met een achtergrond aan klantzijde, brengt hij waardevolle praktijkervaring en een frisse kijk op het optimaliseren van Salesforce-processen mee. Zijn reis binnen het Salesforce-ecosysteem begon bij zijn vorige werk als eindgebruiker, groeide uit naar key-user en resulteerde uiteindelijk in een rol als Salesforce Administrator.“Wat begon met kleine aanpassingen om mijn werk makkelijker te maken, groeide al snel uit tot een passie voor automatisering,” vertelt Matthew. “Het gevoel dat je met één druk op de knop tien minuten handmatig werk kunt besparen, dat vond ik fantastisch." Na enkele jaren interne Salesforce-ervaring was het tijd voor de volgende stap: consultancy. “Ik wilde me volledig kunnen richten op Salesforce en alles wat daarbij komt kijken. Bij Intigris kan ik die focus vinden." Inmiddels is hij alweer ruim een half jaar onderweg in zijn nieuwe rol. “De leercurve is weer steil omhoog gegaan, precies wat ik zocht. Bij Intigris draait het werk als consultant vooral om luisteren. Niet alleen uitvoeren wat de klant vraagt, maar doorvragen, analyseren en adviseren. Soms denkt een klant dat iets standaard is, terwijl het in feite custom is. Of blijkt iets veel eenvoudiger te kunnen dan gedacht."

Huidige Projecten en Service Cloud

Matthew heeft al kennisgemaakt met diverse Salesforce-clouds: Experience Cloud, Sales Cloud, Pardot en Field Service. Maar zijn voorkeur ligt momenteel duidelijk bij Service Cloud. “Daar heb ik het meeste ervaring mee en het loopt lekker. Je merkt gewoon dat dat vertrouwd voelt." Zijn huidige project, een Service Cloud roll-out bij een Europese douane en handelsdienst bedrijf is een mooie uitdaging. Het Europese project omvat meerdere landen zoals Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Polen en Zweden. “Elke aanpassing die je maakt, moet je afstemmen op meerdere landen. Dat maakt het werk complex, maar ook heel gaaf. Alles moet dynamisch worden ingericht.”

Een Blik Vooruit: AI en Certificaten

Voor de komende tijd heeft Matthew een duidelijke ambitie: groeien in zowel kennis als adviserende vaardigheden. Daarbij werkt hij veel samen met zijn collega Ronnie, van wie hij veel leert. “Ik ben onder de indruk van hoe hij klantbehoeftes analyseert en vertaalt naar processen." Ook wil hij zich verder verdiepen in Agentforce, de AI-functionaliteit binnen Salesforce. “Dat is geen officiële cloud, maar wel iets met veel potentie. Ik heb er al wat mee gewerkt en zie echt toekomst in deze technologie." Matthew heeft bovendien het doel gesteld om in zijn eerste jaar bij Intigris vier à vijf certificaten te behalen. “Dat is niet alleen goed voor mijn eigen ontwikkeling, maar ook voor Intigris. Zo kunnen we als partner groeien in onze status en nieuwe leads aantrekken.”

Hobbies en Vrije Tijd

Wat veel collega’s misschien niet weten, is dat Matthew half-Portugees is. Zijn vader werd geboren in een kasteel nabij Lissabon. “Mijn peetoom en peettante wonen nog steeds binnen de kasteelmuren. Misschien moeten we daar ooit een  teamuitje plannen." Daarnaast heeft Matthew een onverwachte hobby: sportschieten. “Eén keer in de twee weken sta ik op de schietbaan in Hoofddorp met politie- en militaire wapens. Ik doe nu twee jaar mee en heb ook al prijzen gewonnen in de interne competitie.”

Vertrouwen in de Toekomst

Matthew ziet de toekomst van Salesforce met vertrouwen tegemoet, zowel als gebruiker, consultant én als aandeelhouder. “Ik denk dat ze nog lang niet op hun top zitten. Als ze blijven investeren in innovatie zoals Agentforce, dan kunnen ze hun voorsprong behouden. Grote bedrijven kunnen straks niet meer om Salesforce heen.”