Wat is een Omni-Experience-strategie voor de maakindustrie?

Nu consumenten steeds meer de positieve kanten van verschillende technologische innovaties ontdekken, staat de markt wijd open voor bedrijven om aan de verwachtingen van klanten te voldoen en deze te overtreffen.

Ondanks de toegenomen investeringen in de productiesector is klantervaring van oudsher vaak het stiefkind van marketing gebleven. Zonde als je het ons vraagt! In deze blog leggen we uit wat een Omni-Experience-strategie is en hoe bedrijven in de maakindustrie deze kunnen creëren.

Omni Experience uitgelegd

Omni-ervaring is de term die wordt gebruikt om een proces te beschrijven waarbij de behoeften van klanten effectiever worden gedetecteerd en erop worden ingespeeld door gebruik te maken van opkomende technologieën. Voorbeelden hiervan zijn kunstmatige intelligentie (AI), Internet of Things (IoT) en personalisatie. Met OMNI-Experience kunnen uw klantrelaties zodanig worden getransformeerd en verbeterd dat uw bedrijf de concurrentie een stap voor is. Bedrijven die deze uitdaging niet aangaan, lopen het risico klanten te verliezen, hun omzet te dalen en de groei te vertragen. Daarnaast missen ze ook de kans om hun klanten beter te leren kennen. Uiteindelijk zullen ze moeite hebben om de klant een allround ervaring op maat te bieden. Allemaal uitkomsten waar je als bedrijf niet op hoopt. Daarom geven we je 4 tips om een Omni-Experience-strategie te creëren!

4 tips voor het creëren van een Omni-strategie


Focus op de eindgebruiker

Het geheim van succesvolle klantenbinding ligt in een klantbenadering die zorgt voor een betrouwbare en consistente ervaring. De klanten van vandaag zijn maar al te goed bekend met de voordelen die nieuwe technologie kan bieden. Het is belangrijk om te allen tijde te focussen op de wensen en eisen van uw eindgebruikers.

Heroverweeg uw bedrijfsproces

Zorg ervoor dat je voorspellend werkt in plaats van reactief. Uit onderzoek van IDC blijkt dat slechts 30% van de productiebedrijven in Europa plannen heeft om hun producten aan te passen, te personaliseren of te verbeteren als onderdeel van hun levenscyclus. Dat betekent dat de andere 70% van de productiebedrijven moet overwegen of ze hun concurrenten willen volgen of achterblijven. Aangezien klanten steeds meer service van bedrijven verwachten, is het verstandig om uw bedrijfsprocessen te heroverwegen en te beoordelen waar deze kunnen worden verbeterd. We kunnen u ondersteunen bij het verbeteren (en digitaliseren) van verschillende bedrijfsprocessen. Bekijk hier onze verschillende diensten.

Evalueer uw technologische infrastructuur

Onderschat de waarde van data-analyse niet! Vooral de rol die het speelt bij het optimaliseren van je klantbetrokkenheid. Het maakt niet uit of het gaat om inzicht in de resultaten van evenementen, het aanpassen van prijsstructuren voor producten en diensten of het identificeren van de beste aanbiedingen. Uw bestaande klanten zijn een bron van waardevolle informatie voor zowel uw huidige als toekomstige (strategische) planning. Daarom is het belangrijk om goed te kijken naar hoe uw technologische infrastructuur werkt en op welke gebieden meer kan worden bereikt.

Ga interactief aan de slag

Het Customer 360 Platform van Salesforce helpt je mobiele apps op maat te bouwen, online ervaringen te creëren en gegevens te delen via vertrouwde netwerken, wat een oneindige verscheidenheid aan interactieve mogelijkheden biedt tussen klanten, partners, werknemers en verbonden producten.
Daarnaast kan het platform er ook voor zorgen dat je als bedrijf nieuwe klanten kunt bereiken via gedigitaliseerde en gepersonaliseerde marketing, naast traditionele reclamemedia.

Heb je vragen?
Heb je vragen of wil je bespreken hoe Intigris je kan helpen bij bepaalde uitdagingen op het gebied van bedrijfsprocessen? Neem gerust contact met ons op.

Bronnen:

Bedankt voor je interesse in dit IDC-rapport. — Salesforce EMEA

IDC creëert een Omni-Experience-strategie voor fabrikanten — Salesforce EMEA Blog